Gua

Wednesday, October 5, 2011

Iphone 4s Review (Bahasa Melayu)

Memang butthurt untuk sesiapa yang baru sahaja membeli iphone4 dalam tempoh sebulan 2 ni. Iphone 4 yang di gembar gemburkan sebagai next generation phone tidak lagi menjadi next generation, tetapi last generation Iphone.



Iphone 4s sudah di pertontonkan kepada ramai dengan ciri ciri yang lebih umphhh dari generasi yang sebelumnya.

Antara ciri ciri baru Iphone 4s :


Cip Pemprosesan A5 Dua Teras.

Cip Pemprosesan A5 Dua Teras ialah pakej kepada pakej dan ianya sistem pada chip yang telah direka bentuk oleh pihak Apple dan telah di hasilkan oleh Samsung. Chip ini mengandungi Sistem Pengoperasian pusat ARM Cortex-A9 Dua Teras dengan pemecut NEON SIMD dan juga Unit Pemprosesan Grafik PowerVR SQX543MP2 Dua Teras.






















Kamera Belakang 8 MP Dengan Deria Sinar





8 MP Deria Sinar Belakang ialah pengesan imej digital yang menggunakan susunan novel elemen elemen imej untuk meningkatkan jumlah cahaya yang di tangkap. Untuk lebih mudah, ianya meningkat kualiti gambar bercahaya rendah yang di tangkap.



Kualiti Muaturun Dan Muat Naik Yang Berganda


Ianya adalah satu satunya telefon pintar buat masa sekarang yang mempunyai keupayaan untuk menukar antara dua antenna, Fungsinya mudah, untuk menghantar dan menerima isyarat celular. Ianya juga membolehkan kelajuan data ditingkatkan sehingga 14.4 Mbps.

Sumber : World Wide Web

0 comments:

    • Categories
    • Archives