Gua

Friday, June 8, 2012

AE 86 (Hachi-Roku)




Bile bace majalah majalah kereta ni, kadang kadang boleh buat jiwa ni tak tenteram jugak. Tengok hasil modifikasi yang sofistikated ni buat gua pun nak modified. Tapi sayang, lepas tgk wallet ade 4 ringgit, tangguh lagi la nampaknya hasrat suci murni gua tu.



Ulasan pertama pasal kereta ni, gua saje pilih model ni, baru la ade nilai etestika. Tibe tibe review pasal SAAB, mengamuk pulak sebab ade orang tak tau tu kereta.

AE86

A = Mewakili jenis enjin ( Siri 4A)
E = Mewakili Corolla
8 = Melanbangkan 5 Generasi (Siri E80)
6 = Mewakili variasi dalam generasi kereta ini.

Dan yang paling penting, preve' melambangkan bukti kereta malaysia mahal nak mampos, kualiti sedikit tak berbaloi kalau beli, boleh bayar ansuran selama 11 tahun, body ringan, power window rosak, cermin depan nipis, service senter cas mahal kemampuan Proton.

Nota kaki : Gua rasa nak buat 5 episod la penulisan kereta gua ni.

0 comments:

    • Categories
    • Archives